Un plan de afaceri câștigător

Ai nevoie de un plan de afaceri dacă vrei să produci bani. Cu acest instrument trebuie să convingi un investitor că merită să își asume riscul investiției. De altfel, planul tău de afaceri e dovada palpabilă că știi ce faci și ce vei face ca să atingi succesul.

Piața e într-o continuă schimbare, iar planul tău trebuie să arate și o anumită flexibilitate. Cu cât ești mai creativ (dar cu picioarele pe pământ), cu atât vei reuși să-ți pui în valoare ideile eficiente care te vor ajuta pe tine să fii mai încrezător în reușitele tale viitoare.

Astăzi îți voi explica în câțiva pași simpli despre ceea ce trebuie să faci atunci când vrei scrii un plan de afaceri cât mai bun.

Data limită

E bine ca în momentul în care te-ai hotărât să lucrezi asupra planului tău de afaceri, să-ți pui o dată limită pentru fiecare punct în parte. Reverifică la un interval stabilit și restabilește o dată în caz că nu ai reușit să te încadrezi. Astfel proiectul tău va prinde viața mai ușor, vei putea gândi în detaliu descrierea afacerii și obiectivele ei.

Obiectivele

Mintea ta este plină de dorințe și vrei să faci orice pentru a reuși. Dar analizează bine obiectivele scriindu-le pe o foaie și vezi care se susțin reciproc. Pe cele care se susțin păstrează-le, iar pe celelalte încercă să le elimini. Nu faci mai multe afaceri, vrei să scrii planul doar pentru una, iar aceea trebuie să fie perfectă. Un imperiu se construiește întâi cu o fundație solidă care să-l poată susține pe viitor.

Așteptările vs. Planul de afaceri

Asigură-te că planul tău e real, că e conectat la realitate și că așteptările sunt cele care îl susțin. Noi, oamenii, avem așteptări mari, iar asta de multe ori ne costă scump. Investitorul are puterea să observe dacă ești ancorat la ceea ce se întâmplă sau doar bați câmpii. Tu ești responsabil dacă obții sau nu finanțarea, tu ești cel responsabil de bunul sau prostul mers al afacerii tale. Concentrează-te pe REAL, iar după ce pui business-ul pe picioare, asigură-te că îți acorzi suficient timp să faci o diferență între așteptările tale dinainte să pornești la drum și cele din ziua în care au început să vină banii. Vei fi surprins!

Studiu de piață

Vezi unde îți sunt concurenții, vezi cum fac ei lucrurile și cum se diferențiază, dar mai important: vezi cum te vei diferenția tu de ei. Investitorul se va uita în mod special la acest lucru, la locul unde te afli tu față de cei cu business-uri similare.

Creează o prezentare online

Condițiile pandemice ne-au obligat să folosim internetul mai mult ca oricând, de aceea trebuie să înveți și tu să te folosești de această întâmplare. Poți realiza o prezentare prin care să atragi atenția potențialilor investitori. Cu siguranță nu mulți s-au gândit la asta, o să fii privit ca un inovator, iar asta te va propulsa mai ușor spre atragerea fondurilor atât de necesare unui Start Up.

Revizie

Gândește-te că afacerea ta are nevoie de o revizie periodică la fel ca o mașină. Trebuie întreținută, iar ceea ce nu mai funcționează trebuie înlocuit. E ca în cazul dinților, dacă îți repari cariile la timp, nu vor fi afectați și cei buni, la fel și în cazul afacerii tale, importantă este atenția și viziunea de care un antreprenor trebuie să dispună la maxim.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s